Personel servisi konusu İnsan Kaynaklarının başını ağrıtan
konuların başında gelmektedir.Bazı şirketlerde bu konuyla İdari İşler
departmanı ilgileniyor.
Personel servislerin belli başlı sorunları vardır:
SERVİSİ BEKLETME SORUNU
Personel servislerinin en temel kuralıdır bu durum: Servis beklemez, beklenir.
Gerçektende servisten önce sizi alacağı yerde olmanız
gerekir. Diğer personelin ve servisin bizi beklemek gibi bir lüksü yok. Herkes
tam zamanında servisin alacağı noktada olmak zorunda.
Servise geç kaldıysanız işiniz zor. Servis sizi beklemez ve siz
toplu taşımaya mecbur kalırsınız.İşe ulaştığınızda ilk işiniz İnsan
Kaynaklarına veya İdari İşler departmanına gidip şoförü şikayet etmek olur.Ve
haliyle çıkışta servis şoförüyle ‘’erken geldin –gelmedin’’ tartışması yaşanır
YER SORUNU
Bazen kimlerin nerede oturacağı bellidir, herkesin belli bir
koltuğu vardır ve o düzen kolay kolay bozulmaz.En kıdemli ya da unvanı üstün
olan kişi en öndeki koltuğu kapar
(Benim yerim bellidir kimseye kaptırmam şoförün iki arkası
cam kenarı J )
Bazı servislerde kimsenin yeri belli değildir.Kim erken
gelirse istediği koltuğa oturur.Erken gelenler de çoğunlukla cam kenarını
seçer.
GÜZERGAH SORUNU
Özellikle servis güzergahının ayarlanması konusunda büyük
sıkıntı yaşanır. Herkes evinin önünden
geçmesi için çabalar.İstanbul trafiğini de düşününce bir bakıma da haklı
olunabilir.Ancak herkesin isteğine göre ayarlama yapmak gerçekten çok zor.
YÜKSEK SES-MÜZİK
SORUNU
İşe gelip giderken araçta ne dinleneceği bile sorun haline
gelir.Herkes kendi müzik zevkine göre bir kanalın açılmasını ister.Kimi sesin
çok olduğunu söyler,kimi sesin biraz daha açılmasını ister.Sonuç olarak
herhangi bir müzik açılmaz.
KLİMA SORUNU
Kimi servisin soğuk olduğunu söyler klimayı açmasını ister
kimi içerisinin sıcak olduğunu söyler.Özellikle yaz aylarının geldiği bu
vakitlerde kimisi klimanın fazla açılmasını isterken bazı kişiler içerisinin
çok soğuk olduğunu söyleyecektir.
HIZ SORUNU
Servis şoförlerinin bir çoğu ek olarak okul servisi işini de
yapmaktadır. Personeli bıraktıktan sonra okulların servis işini yerine
getirir.Ve haliyle öğrencilere yetişmek
için servisi hızlı kullanır.Bu da bazı personelleri rahatsız eder.Sürekli bu
konuda şikayetler gelmektedir.
ARAÇ SORUNU
Bazı araçlar eski bazı araçlar yeni model oluyor.Eski model
araçlar personel için rahatsızlık oluşturmaktadır.Ve bu konu da sıkça şikayet
gelmektedir.
Sabahları kimsenin ağzını bıçak açmaz çünkü kimse
uyanamamış,kendine gelememiştir.Zar zor yataktan kalkan çalışan için servis
aracındaki uyku çok tatlıdır.Servisin sarsıntıları bile o uykuyu
engellemez.Sabah yarı uyur yarı uyanık işe gitmeye çalışan bir an önce kendini
servise atmanın planlarını yapar
(Ben öyle yapıyorum açıkçası J)
Akşamları ise bayanlar günlük dedikodularla ve akşam yapacakları
yemeklerin tarifleriyle,erkekler ise ya siyasi konularla ya da maç
muhabbetleriyle dönüş yolculuğunun tamamlanmasını beklerler.
Personel servislerinde şoförün yolları biliyor olması çok
önemlidir.Herhangi bir trafik sıkışıklığında alternatif yollardan geçerek
personeli trafik sıkışıklığından en az şekilde etkilenmesini sağlamalıdır
Personel servisleri çalışanlar için oldukça faydalı bir
hizmet ancak ister istemez yukarıda
saydığımız sorunları beraberinde getirmektedir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder