25 Ocak 2014 Cumartesi

Takım Elbisenin Yarattığı Fark

Lafı fazla uzatmak istemiyorum zira yaşadıklarımdan  sonra giriş-gelişme-sonuç yazacak bir durumda değilim.

En sıradan görüşme için bile bir yerlere giderken takım elbise giyersiniz değil mi ? Takım elbiseyi de geçtim hiç değilse bir tıraş olursunuz muhtemelen (!)

Peki iş görüşmesine takım elbisesiz ve sakal tıraşı olmadan giderseniz neler olur? Üstelik bunu yapan eğitim görmüş üniversite bitirmiş bir insan evladı olursa neler düşünürsünüz ?

Daha da vahimi takım elbisesiz ve tıraşsız gelen kişiler Mühendislik Fakültesi mezunu olan kişiler olursa iyice çılgına dönersiniz

Bu kişiler hiç mi iş görüşmesine nasıl gidilir bilmiyorlar ya da hiç mi araştırmadılar ? Bu kişilerin etrafında iş görüşmesine öyle gidilir mi diye uyaran kimse yok mu?

Beton sektöründe yer aldığımdan ötürü daha çok mavi yakalı personelle muhatap oluyorum.Birçoğunun eğitim düzeyi düşük durumda.Onlardan  görüşmeye takım elbiseyle gelmesini beklemiyoruz tabi ki.Ama onlardan da birçoğu kılığına kıyafetine dikkat ederek geliyorlar.

Hal böyle iken üniversite bitirmiş Mühendis unvanını almış kişilerin bu şekilde davranması gerçekten düşündürüyor.Ondan sonra diyoruz ki üniversite mezunu kişiler iş bulamıyor,boşta geziyorlar.

Çeşitli bloglarda üniversite mezunlarının mülakat sırasında yaptığı hataları okurken bu kadarını da yapmazlar ‘’diyordum ama gerçekten uyarı yazıları yazacak kadar varmış.

Görüşmeye gelen 4 adayın hiç biri takım elbise giyinmemiş.2 tanesi ise tıraş olmadan görüşmelere gelmişti
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

Bu satırları ilk günkü görüşmeler sırasında yazmıştım.Görüşmeleri yapan ben değildim ancak görüşmeye gelen adayları görüyordum.Ve  kendi aramızda değerlendirmeler yapıyorduk

‘’Niye tıraş olmamış,niye takım elbise giymemiş ‘’ sorularına kafa yoruyorduk.

Ancak ikinci gün işler değişti ve beklediğimiz adaylar gelmeye başladı.Ve o adayları görünce aradaki farkı çok iyi anlıyorsunuz.Kendisine ve işine önem veren insanların farkına varıyorsunuz.

Her şey takım elbise ile bitmiyor tabi ki.Görüşmeye gelen her takım elbiseliyi alacak değilsiniz ancak dış görünüşün etkili olduğu da göz ardı edilemez.Kendisine önem veren adaylar bir adım öne geçmiş durumda şu an


Ve bende diğer bloglarda olduğu gibi buradan iş görüşmesine gidecek olan arkadaşları bir kez daha uyarmak istiyorum.Sizler için önemli olan ve geleceğinizi şekillendirecek olan görüşmelere lütfen hazırlıklı gelin.Kendinize önem verin ve iş görüşmelerine nasıl gidilmesi gerekiyorsa o şekilde gidin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder