9 Nisan 2013 Salı

The HR-İK goes to -1 (Kaynağım İnsan)



İnsan Kaynakları bölümüyle ilgilenmeye başladığım zaman internette gezinirken çeşitli İK bloglarına rastlamıştım ve birçoğunu halen takip etmekteyim. Zaman zaman buradan o blogları tanıtan yazılar veya bloglar hakkında düşüncelerimi paylaşacağım yazılarım olacak.
Bu bloglar arasında ilk takip etmeye başladığım blog halen İnsan Kaynakları ve Yönetim Danışmanlığı yapan Sayın İpek Aral Kişioğlu’na ait olan ‘’Kaynağım İnsan ‘’adlı internet sitesi olmuştur. Bu internet sitesiyle alakalı düşüncelerimi paylaşmadan önce Sayın İpek Aral Kişioğlu hakkındaki düşüncelerimi paylaşmak istiyorum
Sitesinden takip ettiğim kadarıyla İpek Hanım sahip olduğu bilgileri gençlere aktarmasını seven, tecrübelerini yeni kuşaklarla paylaşan bir kişiliğe sahip. Çeşitli üniversitelerde seminerler vermesi bu durumun en büyük kanıtıdır. Ben bu yönüyle kendisini usta tiyatrocu Müjdat Gezen’e benzetiyorum. İkisinin ortak noktası nedir diyecek olursanız cevabı çok basit. Her iki kişide kendi alanlarında birçok kişiye örnek olmuş ve birçok kişiyi yetiştirmiştir. Günümüzde çoğu tiyatrocu Müjdat Gezen’in eğitiminden geçmiştir. Aynı şekilde bunu İnsan Kaynakları bölümüne uyarlayacak olursak İpek Hanımın da aynı misyonu üstlenmiş olduğunu görebilirsiniz. Çeşitli seminerler ve eğitimlerle genç arkadaşların İnsan Kaynaklarını tanımasını ve bu bölümde mesleğe başlamalarını sağlamıştır. Ayrıca son yıllarda artış gösteren İnsan Kaynakları bloglarının açılmasında da büyük katkısı vardır.Yazılarında herkesi blog açmaya teşvik etmiştir ve birçok bloğun açılmasına vesile olmuştur.Aynı bu blogda olduğu gibi.Bence İK blogları adına büyük bir çığır açmıştır
Kaynağım İnsan sitesine gelirsek başlı başına İnsan Kaynakları ders kitabı diyebiliriz. İnsan Kaynakları ile alakalı her türlü konuyu bu site içerisinde bulabilmeniz mümkündür. Kaynağım İnsan sitesi, İnsan Kaynakları adına büyük bir bilgi hazinesi niteliği taşımaktadır. Ayrıca bu sitede İpek Hanım’ın hazırlamış olduğu videolarla da karşılaşabilirsiniz. Bu sayede hem yazılı hem de görsel olarak bütün bilgilere ulaşma imkânına sahip olabilirsiniz. Blogda iş ilanları da bulunmaktadır. Profesyonel kişilerin tanıtımı ve özgeçmişleri de yer almaktadır. İpek Hanım ziyaretçilerden gelen çeşitli soruları ‘’ Soru/Cevap’’ kısmında yanıtlamaktadır.
’’Kaynağım İnsan’’ sitesi 2010 yılında ‘’Altın Örümcek Web Ödülleri’’ yarışmasında Seri İlan/Kariyer/İK kategorisinde Halkın Favorisi ödülüne sahip olmuş ve başarısı tescillenmiş bir internet sitesi olarak faaliyetine devam etmektedir.
İK blogları arasında en bilgi dolusu olan  ‘’Kaynağım İnsan’’ sitesinin İnsan Kaynakları bölümünde çalışanlar ve benim gibi İnsan Kaynakları bölümünde çalışmak isteyenler tarafından devamlı takip edilmesi gereklidir.''Kaynağım İnsan'' sitesine bu adresten ulaşabilirsiniz :http://www.kaynagiminsan.com/
Son olarak‘’Kaynağım İnsan’’,hrikdünyası yani benim tarafımdan en bilgi dolu İK blog sitesi seçilmiştir
The HR-İK Award goes to ‘’ Kaynağım İnsan’’
En bilgi dolu İK blogu:Kaynağım İnsan
Çeşitli dallarda HR-İK ödülleri sahiplerini bulmaya devam edecektir J
Bir sonraki yazıda en son okuduğum kitap hakkında bilgi vermek istiyorum.Ahmet Şerif İzgören’e ait olan ‘’Geleceğin Organizasyonunu Yaratmak’’ adlı kitap hakkında bilgilere gelecek yazıda ulaşabilirsiniz

             HR-İK

2 yorum:

  1. Sevgili Emrah,

    Yazını okurken gözlerim yaşardı, onur duydum. Çok teşekkür ederim güzel sözlerin için. Sana ve senin gibi gençlere bilgi ve tecrübemi aktarmak benim hayat gayelerimden biri ve eğer bu amacımı başarabiliyorsam ne mutlu bana. Daha fazlasını yapabilmek için daha çok çalışmam, daha çok üretmem gerek ve şunu yürektan yazabilirim ki, senin kelimelerin benim için en büyük motivasyon kaynağı.

    Ayrıca senin yazını bana haber veren Gökhan Yılmaz'a da buradan tekrar teşekkür ederim.

    Yazılarını takip edeceğim ve bu yazından Kaynağım İnsan'da bahsedeceğim. Bu da benim sana sürprizim olsun. :)

    Sevgilerimle,

    İpek Aral Kişiğlu

    YanıtlaSil
  2. İpek Hanım,

    Mesajınızı yeni görmekle birlikte inanın çok sevindim.Sizin yazmış olduğunuz mesaj benim için motivasyon kaynağı oldu.Uzun zamandır blogumla ilgilenememiştim.Sizin mesajınızla buraya daha çok vakit ayırmam gerektiğini anladım.Çünkü bundan sonrasında sizin gibi bu mesleğe gönül vermiş insanların takip ettiğini düşünerek daha çok vakit ayırmaya çalışacağım.

    Ayrıca yazımdan size haber veren ve takip eden Sayın Gökhan Yılmaz'a da teşekkür ederim.Kendisinin blog sayfasını da beğenerek takip ediyorum.

    Kaynağım İnsan blogunda yer alacağım haberi beni sevindirdi.Ve sizin bu sürprizinize layık olmak için elimden geleni yapacağım

    Saygılarımla.

    YanıtlaSil