30 Mayıs 2014 Cuma

Servis Beklemez Servis Beklenir

               
Personel servisi konusu İnsan Kaynaklarının başını ağrıtan konuların başında gelmektedir.Bazı şirketlerde bu konuyla İdari İşler departmanı ilgileniyor.

Personel servislerin belli başlı sorunları vardır:

SERVİSİ BEKLETME SORUNU

Personel servislerinin en temel kuralıdır bu durum:  Servis beklemez, beklenir.

Gerçektende servisten önce sizi alacağı yerde olmanız gerekir. Diğer personelin ve servisin bizi beklemek gibi bir lüksü yok. Herkes tam zamanında servisin alacağı noktada olmak zorunda.

Servise geç kaldıysanız işiniz zor. Servis sizi beklemez ve siz toplu taşımaya mecbur kalırsınız.İşe ulaştığınızda ilk işiniz İnsan Kaynaklarına veya İdari İşler departmanına gidip şoförü şikayet etmek olur.Ve haliyle çıkışta servis şoförüyle ‘’erken geldin –gelmedin’’ tartışması  yaşanır

YER SORUNU
Bazen kimlerin nerede oturacağı bellidir, herkesin belli bir koltuğu vardır ve o düzen kolay kolay bozulmaz.En kıdemli ya da unvanı üstün olan kişi en öndeki koltuğu kapar

(Benim yerim bellidir kimseye kaptırmam şoförün iki arkası cam kenarı J )

Bazı servislerde kimsenin yeri belli değildir.Kim erken gelirse istediği koltuğa oturur.Erken gelenler de çoğunlukla cam kenarını seçer.

GÜZERGAH SORUNU

Özellikle servis güzergahının ayarlanması konusunda büyük sıkıntı  yaşanır. Herkes evinin önünden geçmesi için çabalar.İstanbul trafiğini de düşününce bir bakıma da haklı olunabilir.Ancak herkesin isteğine göre ayarlama yapmak gerçekten çok zor.

YÜKSEK SES-MÜZİK SORUNU

İşe gelip giderken araçta ne dinleneceği bile sorun haline gelir.Herkes kendi müzik zevkine göre bir kanalın açılmasını ister.Kimi sesin çok olduğunu söyler,kimi sesin biraz daha açılmasını ister.Sonuç olarak herhangi bir  müzik  açılmaz.

KLİMA SORUNU

Kimi servisin soğuk olduğunu söyler klimayı açmasını ister kimi içerisinin sıcak olduğunu söyler.Özellikle yaz aylarının geldiği bu vakitlerde kimisi klimanın fazla açılmasını isterken bazı kişiler içerisinin çok soğuk olduğunu söyleyecektir.

HIZ SORUNU

Servis şoförlerinin bir çoğu ek olarak okul servisi işini de yapmaktadır. Personeli bıraktıktan sonra okulların servis işini yerine getirir.Ve  haliyle öğrencilere yetişmek için servisi hızlı kullanır.Bu da bazı personelleri rahatsız eder.Sürekli bu konuda şikayetler gelmektedir.

ARAÇ SORUNU
Bazı araçlar eski bazı araçlar yeni model oluyor.Eski model araçlar personel için rahatsızlık oluşturmaktadır.Ve bu konu da sıkça şikayet gelmektedir.

Sabahları kimsenin ağzını bıçak açmaz çünkü kimse uyanamamış,kendine gelememiştir.Zar zor yataktan kalkan çalışan için servis aracındaki uyku çok tatlıdır.Servisin sarsıntıları bile o uykuyu engellemez.Sabah yarı uyur yarı uyanık işe gitmeye çalışan bir an önce kendini servise atmanın planlarını yapar 

(Ben öyle yapıyorum açıkçası J)

Akşamları ise bayanlar günlük dedikodularla ve akşam yapacakları yemeklerin tarifleriyle,erkekler ise ya siyasi konularla ya da maç muhabbetleriyle dönüş yolculuğunun tamamlanmasını beklerler.

Personel servislerinde şoförün yolları biliyor olması çok önemlidir.Herhangi bir trafik sıkışıklığında alternatif yollardan geçerek personeli trafik sıkışıklığından en az şekilde etkilenmesini sağlamalıdır


Personel servisleri çalışanlar için oldukça faydalı bir hizmet ancak ister istemez  yukarıda saydığımız sorunları beraberinde getirmektedir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder