14 Mart 2013 Perşembe

İK Kendini Anlatıyor



            Adaylar ve yönetici/çalışanlardan sonra söz sırası İnsan Kaynaklarında.Bu yazıda İnsan Kaynakları departmanın  söz hakkını kullanacak.Önceki yazılarda adayların ve çalışan/yöneticilerin gözünden bakmıştık.Bu sefer İnsan Kaynakları gözünden yorum yapacağız.


Söze iğneyi İnsan Kaynaklarına batırarak başlayabiliriz.Madem adaylar ve çalışanlar/yöneticiler İnsan Kaynaklarına işe yaramayan bölüm gözüyle bakıyorlar İnsan Kaynakları bu fikirleri,düşünceleri değiştirmek için neler yapıyor? Geçtiğimiz yıl İK Üssü’nde katılmış olduğum eğitimde Sayın Erkan Çifte’nin söylemiş olduğu ilk söz ‘’İnsan Kaynakları kendini tanıtmalıdır.Ne yaptığını ,kendisini yöneticilere ve diğer çalışanlara anlatmalıdır.’’ olmuştu.Gerçekten  İnsan Kaynakları kendini yeterince anlatabiliyor mu?


Öncelikle İnsan Kaynakları uzmanları kendi görevlerini ,neler yaptıklarını,İnsan Kaynaklarının ne ile uğraştığını diğer çalışanlara ve yöneticilere anlatması gereklidir.Gerekli bilgiler diğer departmanlarla ve yöneticilerle paylaşılsın ki geri dönüş kısmında sıkıntı çekilmesin.


Her ne kadar İnsan Kaynakları çalışanı olmasam da bana göre İnsan Kaynakları şirketleri ayakta tutan çalışanları bir araya getiren,onların ihtiyaçları ile ilgilenen,motivasyonlarını ve performanslarını arttırmaya çalışan,eğitimler vasıtasıyla kariyerlerini geliştirmelerine yardımcı olan departmandır.Bir işletmenin başarılı olabilmesi çalışanlarına,çalışanların başarılı olabilmesi ise İnsan Kaynaklarına bağlıdır.


İnsan Kaynakları kendisini yeterince tanıttığı zaman kendi işini de kolaylaştırmış olacaktır.İnsan Kaynaklarını çalışanlarının en önemli sorunlarından birisi de İnsan Kaynakları politikalarının uygulanmasında  diğer çalışanlar ve yöneticiler tarafından yeterli desteği görememek olmuştur.İK departmanının diğer çalışanlardan ve yöneticilerden ne gibi istekleri olmaktadır ?


·         En önemli isteği işe alım uygulamalarının kendilerine bırakılması ya da kendilerinden habersiz yapılmaması olacaktır


·         Kendilerinin masraf üreten departman olarak görülmemelerini


·         İş analizi formlarının gerektiği ve yeterli biçimde doldurulması


·         Performans değerleme uygulamalarının objektif olması


·         Eğitim gerçekleştirildiği zaman katılımın yoğun olması


·         Kriz zamanlarında en son başvurulan çarenin işten çıkarmak olmasını istemektedirler.


Bu isteklerine ise baştada söylediğim gibi kendilerini diğer departmanlarına ne kadar açık ve net anlatabilirlerse ulaşabileceklerdir.
           Bu yazımızla birlikte adayların,çalışanların/yöneticilerin ve İnsan Kaynakları çalışanlarının beklenti,istek ve düşüncelerini paylaşmış olduk.
Bir sonraki yazım iş arayan adayların yaptığı hatalardan birisine değinmeye çalışacağım
HR-İK

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder