7 Mart 2013 Perşembe

Neden İK ve Neden Blog?

Neden İK ?

    İK Uzmanlarının sorduğu diğer sorulardan birisi de ''Neden İK'' sorusudur.Fazla uzatmadan cevabını vermek istiyorum.

    Bir şirketin başarılı olmasını sağlayan etken çalışanlarıdır ve çalışanların başarılı olmasını sağlayan bölüm ise İnsan Kaynakları departmanıdır.Şirkete uygun kişilerin işe alınması,çalışanların performanslarının ölçülmesi,performans değerlendirme sonucunda gerekli eğitimlerin verilmesi,çalışanların ücretlerinin belirlenmesi ve çalışanların kariyer planlamasının yapılması gibi uygulamalar gerçekleştirerek çalışanların performansına ve başarısına dolayısıyla şirketin performansına etki etmiş olurlar.Bu sebeple bende çalışanlar vasıtasıyla şirketin başarısına etki etmek için çeşitli eğitimler vasıtasıyla kendimi geliştirmeye çalışıyorum.

Neden Blog ?

     
    Geçmişten itibaren bir şeyler yazma isteğim vardı.Bu isteğimi genellikle çeşitli forumlarda gerçekleştirdim.Diğer kişiler bir konu hakkında 2-3 satır yazarken ben 2-3 paragraf yazıyordum.Anladım ki benim bir an önce blog açmam gerekiyor.Madem bir blog açacaktım neden İnsan Kaynakları ve İş hayatı üzerine açmayayım dedim.Tabi birazda takip ettiğim İnsan Kaynakları üzerine olan bloglardan etkilenmedim değil.Özellikle ''Kaynağım İnsan'' blogunda Sayın İpek Aral Kişioğlu'nun blog açma üzerine yazmış olduğu yazılar etkili olmuştur.

Burada ne bulacaksınız?
     İnsan Kaynakları pozisyonunda çalışmadığım için -şimdilik- sizlere teknik bilgiler verecek durumda değilim.Ancak burada İK'ya yönelik yorumlarımı bulacaksınız.Ayrıca İK üzerine almış olduğum eğitimlerde öğrenmiş olduğum bilgileri paylaşacağım.Bir nevi ders tekrarı yapmış olacağım.Sabırsız davranıp hemen blogu açmak istediğim için bazı eksiklikler olabilir.Bu eksikliklerde zamanla giderilecektir.
    2 bölümlük tanıtım yazısından sonra artık İnsan Kaynaklarına giriş yapabiliriz.Bir sonraki yazımda yazı dizisi halinde adayların,yöneticilerin/çalışanların ve İnsan Kaynakları çalışanlarının İnsan Kaynaklarına yönelik bakış açılarını dile getirmeye çalışacağım.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder